Despăgubiri pentru electrocasnicele defecte
Ești furnizor? Fă-ți cont online și transmite-ne rapid solicitările clienților tăi!
Dacă ești un furnizor de energie electrică creează, simplu și rapid, un cont online la noi pe site, ca să poți să ne transmiți cererile de despăgubiri pentru clienții tăi, direct din contul tău online. Intră în cont, dacă ai deja unul.
În pagina principală a contului tău, găsești în meniul din dreapta categoria „Servicii online legate de contract”. Dă click pe opțiunea „Despăgubiri”, ca să ne trimiți cererile de despăgubiri pentru consumatori.
Află în ce situații poți primi despăgubiri dacă ești client casnic sau prosumator
Noi, operatorul tău de distribuție, asigurăm alimentarea continuă cu energie electrică a casei tale în cei mai buni parametri de funcționare. Însă există unele situații când rețelele noastre de distribuție pot fi afectate de supratensiune. Astfel, pot apărea anumite incidente în instalația interioară din locuință, cu efect direct asupra unora dintre electrocasnicele tale, care să se „ardă”/strice. În cazul unei asemenea situații, ai dreptul la despăgubiri din partea noastră, conform prevederilor legale, dacă ești consumator casnic ori prosumator și sunt îndeplinite toate condițiile de mai jos:
Echipamentele s-au defectat din cauza unei supratensiuni apărute în rețeaua noastră de distribuție.
Supratensiunea apărută în rețea nu a avut o cauză din atmosferă – cum ar fi un fulger, de exemplu.
Ai un contract activ de furnizare de energie electrică.
Ai transmis în scris cererea către furnizorul tău de energie electrică, în timp util.
Află, mai jos, cum poți primi despăgubiri din partea noastră:
Depunerea cererii pentru acordarea despăgubirilor
Responsabil
clientDurată estimată
10 zile lucrătoareDescarcă și completează aici cererea pentru acordarea despăgubirilor. Apoi, este nevoie să o transmiți către furnizorul tău de energie electrică, în cel mult zece zile lucrătoare.
Transmiterea cererii către distribuitor
Responsabil
furnizorul și distribuitorulDurată estimată
3 zile lucrătoareDupă ce primește cererea ta, furnizorul o transmite mai departe către noi, distribuitorul tău de energie electrică, în maximum trei zile lucrătoare.
Verificarea situației semnalate
Responsabil
distribuitorDurată estimată
10 zile lucrătoareOdată ce primim cererea, te contactăm și stabilim când putem să venim la tine acasă pentru verificarea celor semnalate. De la primirea cererii, suntem obligați să verificăm situația în cel mult zece zile lucrătoare.
Evaluarea situației
Responsabil
distribuitorDurată estimată
3 zileDupă verificare, evaluăm situația și, în maximum trei zile de la vizita în teren, transmitem furnizorului dacă vei primi sau nu despăgubiri.
Anunțarea deciziei
Responsabil
furnizorulDurată estimată
3 zileÎn cel mult trei zile după ce primește concluzia noastră, furnizorul îți va transmite decizia.
Prezentarea documentelor justificative
Responsabil
clientDurată estimată
60 zileDacă urmează să primești despăgubiri din partea noastră, o să fie nevoie să revii către furnizor cu o serie de documente justificative (factură/bon fiscal/declarație pe propria răspundere care să includă dată achiziției) pentru fiecare aparat defect, în cel mult 60 de zile lucrătoare de la primirea înștiințării documentelor justificative.
Calculul despăgubirilor
Responsabil
furnizorul și distribuitorulDurată estimată
5 zile lucrătoareDupă ce primim actele respective de la furnizorul tău de electricitate, calculăm cuantumul despăgubirilor și informăm furnizorul, în maximum cinci zile lucrătoare.
Efectuarea plății despăgubirilor
Responsabil
distribuitorDurată estimată
– zileFurnizorul va plăti despăgubirile către tine; termenul în care furnizorul va face plata despăgubirilor este menționat în contractul de furnizare pe care l-ai încheiat cu acesta.