Responsabil:

consumator

Startul oficial al procesului de racordare la rețeaua electrică de distribuție are loc când depui o cerere de racordare către noi, operatorul de distribuție. Descarcă cererea de aici  și completeaz-o.

Cerere de racordare pentru consumator
Descarcă

Pentru ca cererea să ajungă la noi, ai două opțiuni.

 

Prima variantă este să îți faci un cont online pe site-ul nostru, aici, și să încarci cererea completată direct în contul tău, unde poți continua toți pașii procesului de racordare la rețea.

Creează un cont online

A doua variantă este să mergi într-unul dintre magazinele/punctele de relații cu clienții ale furnizorului tău de energie electrică și să depui cererea de racordare acolo. Ia în calcul că va fi nevoie să revii în magazin/punctul de relații cu clienții și în alți pași din procesul de racordare, dacă așa ai început procesul.

 

Pe lângă cererea de racordare, în acest pas este nevoie să depui și alte documente, despre care poți afla mai multe aici.

Responsabil:

distribuitor

Durată estimată:

10 zile lucrătoare

Evaluăm cererea și documentația trimise și revenim cu un răspuns în cel mult zece zile lucrătoare. Dacă ai depus actele online, te vom anunța în contul tău. Dacă le-ai depus în magazinul/punctul de relații cu clienții furnizorului, vom anunța furnizorul care, la rândul său, va lua legătura cu tine.

 

Creează un cont online

În scenariul în care documentele depuse sunt corecte și complete, vei primi acordul nostru și factura pentru emiterea avizului tehnic de racordare (ATR). Îți vom transmite ATR-ul după ce vei achita această factură. Informații despre costurile cu emiterea ATR-ului, precum și cu racordarea găsești aici. Pentru plată, urmează instrucțiunile din factură, în care vei descoperi și informații despre modalitățile disponibile. 

În cazul în care documentele depuse pentru racordare sunt incorecte sau incomplete, vei primi un răspuns din partea noastră sau a furnizorului, cu modificările/completările pe care va fi nevoie să le faci.

Responsabil:

distribuitor

Durată estimată:

30 de zile lucrătoare

Noi, operatorul de distribuție, stabilim, în maximum 30 de zile lucrătoare, soluția tehnică de racordare (traseul instalației și materialele necesare) și, pe baza acesteia, costurile cu racordarea. Aceste informații le vei regăsi în ATR, document pe care îl emitem, dar care va ajunge la tine după ce achiți factura menționată în pasul al doilea.

 

După ce obții ATR-ul, îl poți contesta, dacă, de exemplu, soluția de racordare propusă nu ți se pare potrivită. Poți face acest lucru printr-o cerere depusă online, din contul tău, sau fizic, prin furnizor, în cel mult 30 de zile calendaristice de la primirea ATR-ului. Vei primi răspunsul nostru în cel mult 30 de zile calendaristice. 

Intră în cont

Responsabil:

consumator

Pentru ca lucrările efective de racordare la rețeaua de distribuție să înceapă, este nevoie să decizi dacă le vei face cu noi, operatorul de distribuție, sau printr-o firmă atestată de către ANRE. Lista firmelor atestate de către ANRE o găsești aici.

Firme atestate ANRE

După ce alegi cu cine vei face lucrările de racordare, este necesar să achiți factura de emitere a ATR-ului, dacă nu ai făcut-o încă. De îndată ce ai ATR-ul, descarcă cererea pentru încheierea contractului de racordare și proiectare/execuție a lucrărilor. Completeaz-o și trimite-o către noi fie din contul tău online, fie prin intermediul furnizorului.

Cerere pentru încheierea contractului de racordare
Descarcă
Creează un cont online

Responsabil:

distribuitor

Durată estimată:

5 zile lucrătoare

Vom evalua cererea ta și, dacă informațiile transmise sunt complete și corecte, vom reveni cu contractul de racordare propus în maximum cinci zile lucrătoare.

Responsabil:

consumator

Semnezi contractul de racordare pe care l-ai primit de la noi.

Responsabil:

consumator

Plătești cheltuielile cu racordarea, care sunt cuprinse și detaliate în contractul de racordare. 

Responsabil:

distribuitor sau firmă

Durată estimată:

90 de zile

Distribuitorul sau firma atestată de către ANRE pe care ai ales-o va proiecta și va executa lucrările de racordare. În acest pas, e posibil să mai fie nevoie de diverse documente/avize pentru lucrări, pe care le va obține executantul proiectului. Respectivele documente/avize vor ajunge la noi fie prin contul tău online, fie prin intermediul furnizorului tău.

 

După obținerea tuturor avizelor, vor începe lucrările de execuție, care e nevoie să se încheie în maximum 90 de zile calendaristice – doar în situația în care operatorul de distribuție va gestiona lucrările de racordare.

Creează un cont online

Responsabil:

consumator

O firmă atestată ANRE, pe care o alegi, întocmește dosarul instalației de utilizare, care include mai multe documente necesare pentru ca procesul de racordare să continue. Află detalii despre documentele din dosarul de utilizare aici. Pentru realizarea dosarului vei plăti o sumă de bani negociată direct cu firma aleasă. Dosarul complet este nevoie să ajungă la noi – fie prin contul online, fie prin intermediul furnizorului, fie prin e-mail (la adresa indicată în ATR) sau direct prin încărcarea lui aici.

Responsabil:

distribuitor

Durată estimată:

5 zile lucrătoare

Verificăm lucrările executate și, dacă totul este în regulă, punem în funcțiune instalația de racordare (instalația din afara proprietății tale, până la contor).

Responsabil:

distribuitor

Durată estimată:

3 zile lucrătoare

În maximum trei zile de încheierea pasului precedent emitem certificatul de racordare, un document prin care certificăm că vom avea un loc nou de consum în rețea, ceea ce înseamnă că locuința ta va putea consuma energia pe care o aducem la tine acasă.

Responsabil:

consumator

Ca să poți folosi energia electrică la tine acasă, este nevoie să semnezi un contract cu un furnizor de energie electrică de la care vei primi, lunar, facturile pentru consumul de energie electrică. După ce închei contractul cu furnizorul, vom monta contorul la tine acasă.

Responsabil:

distribuitor

Durată estimată:

5 zile lucrătoare

După semnarea contractului cu furnizorul, conform legii, în maximum cinci zile lucrătoare vom monta contorul care va înregistra consumul tău de energie electrică și vom pune sub tensiune instalația de utilizare.

Responsabil:

distribuitor

La finalul procesului de racordare, vom face o regularizare a costurilor, pe baza cheltuielilor prevăzute în ATR și a altor documente depuse de către executantul lucrărilor. După regularizarea costurilor, dacă este cazul, îți vom restitui (direct sau prin executantul lucrărilor) o parte din sumele cheltuite cu racordarea, pe baza unei  formule de calcul stabilite de către ANRE.